U bent inwoner van Driebergen en woont in uw eigen huis. Voelt u zich weleens onzeker en onveilig als u alleen thuis bent? Stel, u valt plotseling? Of u wordt plotseling niet lekker? U heeft dan misschien niet altijd uw telefoon bij de hand. Dan biedt personenalarmering van De Brug uitkomst. 

Altijd verzekerd van hulp

Personenalarmering biedt u de mogelijkheid met één druk op de knop snel en eenvoudig hulp in te schakelen als u dat nodig heeft. Zo bent u dag en nacht, 24 uur per dag, 7 dagen per week verzekerd van hulp.

Wat is personenalarmering?

Met personenalarmering bent u altijd in staat om hulp van buitenaf in te roepen op het moment dat het nodig is. We werken hierin samen met Connect Service, specialist in alarmeringssystemen. 

Personenalarmering centrale

Hoe werkt personenalarmering?

U krijgt een zender die u om uw hals draagt of aan uw kleding bevestigt. Op de zender zit een alarmknop. Heeft u hulp nodig? Bijvoorbeeld omdat u gevallen bent, niet meer in staat bent om zelfstandig op te staan of geen mogelijkheid heeft om telefonisch hulp te vragen. Dan drukt u op de knop van de zender. U staat dan direct in contact met een medewerker van de alarmcentrale. Deze medewerker helpt u verder en zorgt er voor dat er iemand naar u toe komt als dat nodig is. 

Alarmknop personenalarmering

 

Wie komt u helpen?

Om u de hulp te kunnen bieden die u nodig heeft, wordt gebruik gemaakt van mantelzorgers of professionele hulpverleners van De Brug. Dit is afhankelijk van het abonnement dat u bij ons afsluit. U kunt daarbij kiezen uit:

Mantelzorgabonnement

U kunt bij ons een mantelzorgabonnement afsluiten. Dit betekent dat de alarmcentrale beschikt over drie adressen van mensen die in geval van nood gewaarschuwd kunnen worden. U kunt zelf aangeven wie dit zijn. Wanneer u de alarmknop gebruikt, wordt de hulp van een van deze contactpersonen ingeschakeld door de alarmcentrale. 

Professioneel abonnement

Ook kunt u bij ons een professioneel abonnement afsluiten. In dit geval wordt in een noodsituatie de hulp van professionele hulpverleners, in dienst van De Brug, ingeroepen. De opvolging van De Brug is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar. 

Meer informatie over de soorten abonnementen die u kunt afsluiten vindt u hier.

Delen:

Veelgestelde vragen

U kunt bij personenalarmering kiezen uit een mantelzorgabonnement of een professioneel abonnement.

Bij een mantelzorgabonnement beschikt de alarmcentrale over drie adressen van mensen, die u naar eigen keuze doorgeeft, die in geval van nood gewaarschuwd kunnen worden. De alarmcentrale neemt contact op met een van deze contactpersonen, wanneer u uw alarmknop heeft gebruikt.

Bij een professioneel abonnement wordt, wanneer u uw alarmknop heeft gebruikt, de hulp van professionele hulpverleners van De Brug ingeschakeld. De opvolging van De Brug is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar. 

Een actueel overzicht van de kosten voor personenalarmering van De Brug vindt u hier.

Afhankelijk van uw zorgverzekeraar en uw aanvullende verzekering kunt u in aanmerking
komen om de kosten voor het abonnement van de personenalarmering vergoed te
krijgen. Neemt u hiervoor contact op met uw zorgverzekeraar.

Wilt u meer informatie over personenalarmering, dan kunt u contact opnemen met het Servicebureau van De Brug. Onze medewerkers zijn van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 uur en 18.00 uur bereikbaar via telefoonnummer 0343 555 555. Of u kunt een e-mail sturen naar service@iszdebrug.nl. Zij helpen u graag!

U kunt wijzigingen in uw gegevens doorgeven aan ons Servicebureau. Dit kan telefonisch op telefoonnummer 0343 555 555, van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 uur en 18.00 uur of per e-mail naar service@iszdebrug.nl. Ook kunt u uw wijzigingen schriftelijk aan ons doorgeven. Stuurt u deze dan naar:

De Brug
t.a.v. Servicebureau
Nassau Odijcklaan 3
3971 BN Driebergen-Rijsenburg.

Wilt u personenalarmering opzeggen? Dan kan dit uitsluitend per e-mail of schriftelijk.