Veelgestelde vragen

Het zoeken naar en aanvragen van de juiste zorg kan een enorme zoektocht zijn. De informatie die hierbij relevant is, hebben we getracht zo goed mogelijk weer te geven. Het kan zijn dat u nog vragen heeft, bekijk dan hieronder de meest gestelde vragen. Misschien staat uw vraag er tussen.

Wilt u liever iemand persoonlijk spreken? Natuurlijk kan dat! De medewerkers van cliëntadvies staan u graag te woord via 088 - 356 00 88 of clientadvies@silverein.nl.

Onderwerpen

Algemeen

  • Silverein is gevestigd in de regio Eemland, de gemeente Utrechtse Heuvelrug en De Bilt.
  • Silverein heeft locaties in: Amersfoort, Baarn, De Bilt, Bilthoven, Driebergen, Soest, Soesterberg en Lage Vuursche.

Bekijk hier al onze locaties.

U kunt ons via e-mail of telefonisch bereiken:

  • Algemene vragen: (088) 356 00 00 of info@silverein.nl.
  • Cliëntadvies: vragen over zorg of zorg aan huis, (088) 356 00 00 of clientadvies@silverein.nl. 
  • GRZ opnamebureau: vragen over revalidatie, (088) 513 17 17 of revalidatie-opnamenbureau@silverein.nl.

Voor specifieke vragen en opmerkingen over de website kunt u mailen naar: communicatie@silverein.nl. 

U kunt ook gebruik maken van het contactformulier.

Nee, helaas regelt Silverein dit niet. U of uw familie dient dit zelf te doen.

Vergoedingen

U komt in aanmerking voor een persoonsgebonden budget (pgb) als u een zorgindicatie heeft. U kunt deze aanvragen bij het CIZ. Hierin staat beschreven welke zorg u nodig heeft. Het CIZ stelt de zorgindicatie vast. De hoogte van de indicatie bepaalt vervolgens de hoogte van het pgb.

Heeft u langdurige zorg nodig? Dan heeft u een zorgindicatie nodig. Deze kunt u aanvragen bij het CIZ.

Als u vragen heeft over een factuur die betrekking heeft op een dienst van Silverein, dan kunt u contact opnemen met onze collega's van de financiële administratie.

Zij zijn bereikbaar op werkdagen tijdens kantooruren via telefoonnummer 088 51 31 761 of financieleadministratie@silverein.nl.

Heeft u een vraag over een factuur die gaat over de eigen bijdrage, dan kunnen wij u niet verder helpen. U kunt dan het beste contact opnemen met het CAK.

Bij Silverein wonen

Silverein heeft verschillende locaties. Op iedere locatie bieden we andere zorgdiensten aan. Silverein heeft locaties in:

  • Amersfoort
  • Baarn
  • De Bilt
  • Bilthoven
  • Driebergen
  • Soest
  • Soesterberg
  • Lage Vuursche

Bekijk hier al onze locaties.

Wilt u bij ons komen wonen? Soms is er niet direct plaats voor u en wordt u tijdelijk op een wachtlijst geplaatst. De wachttijden verschillen per locatie.

We raden u aan om altijd eerst contact op te nemen met onze cliëntadviseurs via 088 - 356 00 00 of clientadvies@silverein.nl.

Hier vindt u een overzicht van de actuele wachttijden.

Nee, helaas kan dat niet. Dat heeft te maken dat we op elke locatie een bepaald “type” zorg bieden. Afhankelijk van uw indicatie krijgt u de plek die het beste bij u past toegewezen.

Nee, als u bij Silverein komt wonen moet u zelf nog een aantal verzekeringen afsluiten.

Heeft u langdurige zorg nodig? Dan heeft u een zorgindicatie nodig. Deze kunt u aanvragen bij het CIZ.

Personenalarmering

Afhankelijk van uw zorgverzekeraar en uw aanvullende verzekering kunt u in aanmerking komen om de kosten voor het abonnement van de personenalarmering vergoed te krijgen. Neemt u hiervoor contact op met uw zorgverzekeraar.

U kunt bij personenalarmering kiezen uit een mantelzorgabonnement of een professioneel abonnement.

Bij een mantelzorgabonnement beschikt de alarmcentrale over drie adressen van mensen, die u naar eigen keuze doorgeeft, die in geval van nood gewaarschuwd kunnen worden. De alarmcentrale neemt contact op met een van deze contactpersonen, wanneer u uw alarmknop heeft gebruikt.

Bij een professioneel abonnement wordt, wanneer u uw alarmknop heeft gebruikt, de hulp van professionele hulpverleners van Silverein ingeschakeld. De opvolging van Silverein is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.

Meer informatie over de personenalarmering vindt u hier

Wilt u personenalarmering aanvragen of meer informatie stuurt u dan een e-mail naar alarmering@silverein.nl. Ook kunt u terecht voor informatie bij de wijkverpleegkundige.

Bekijk ook onze pagina over personenalarmering.

U kunt wijzigingen in uw gegevens doorgeven aan ons Servicebureau. Dit kan telefonisch op telefoonnummer 0343 555 555, van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 uur en 18.00 uur of per e-mail naar service@iszdebrug.nl. Ook kunt u uw wijzigingen schriftelijk aan ons doorgeven. Stuurt u deze dan naar:

De Brug
t.a.v. Servicebureau
Nassau Odijcklaan 3
3971 BN Driebergen-Rijsenburg.

Wilt u personenalarmering opzeggen? Dan kan dit uitsluitend per e-mail of schriftelijk.

Klik hier voor meer informatie over personenalarmering.

Zorg regelen

Als u met deze vraag worstelt, dan kunt u het beste contact opnemen met uw huisarts; vervolgens kan uw huisarts, indien wenselijk, u doorverwijzen naar een deskundige bij Silverein.

Als u herstellende bent van een opname, kan het voorkomen dat u tijdelijk ondersteuning en zorg nodig heeft. In zo’n situatie kunt u contact opnemen met de wijkverpleegkundige van uw wijk. Ga naar onze contactpagina.

Wilt u informatie op een tijdstip waarop de wijkverpleegkundige niet direct bereikbaar is? Dan kunt u het contactformulier invullen. We nemen dan zo snel mogelijk contact met u op om een passende afspraak te maken.

Silverein stelt u graag in staat in een veilige en inspirerende omgeving te herstellen. Uiteraard onder deskundige begeleiding. Onze locaties voor geriatrische revalidatie zijn onderdeel van Geriatrische Revalidatie Zorg (GRZ).

Heeft u behoefte aan meer informatie?

Neem dan gerust contact op met het GRZ Opnamebureau via (088) 513 17 17 of revalidatie-opnamenbureau@silverein.nl. Het opnamebureau is bereikbaar op werkdagen van 08.30 tot 17.00 uur. Daarnaast kunt u hier aanvullende informatie vinden

Soms kan een nieuwe dag een hele uitdaging zijn. Dit ervaart u bijvoorbeeld als uw moeder te maken krijgt met (beginnende) dementie of lichamelijke beperkingen. Bij de ontmoetingscentra van Silverein dragen we op een inventieve en enthousiaste manier bij aan de invulling van uw dag.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met een van de ontmoetingscentra. 

Bekijk alle ontmoetingscentra hier.

Wanneer uw vader ouder wordt, is het in sommige gevallen niet langer mogelijk thuis te blijven wonen. Silverein denkt mee over de wensen van uw vader en over de keuzes. Daar betrekken we ook mensen bij die belangrijk voor hen zijn; dat kan de partner zijn, en bijvoorbeeld ook u, vanuit uw rol als kind, maar eventueel ook buren en vrienden.

Neem contact op met onze cliëntadviseurs voor advies, zij denken graag met u mee 088 - 356 00 00 of clientadvies@silverein.nl.

Bij Silverein kennen we als geen ander de weg op het gebied van ouderenzorg en dementie. Daarbij bieden we niet alleen zorg, begeleiding en behandeling. We geven de cliënt en de mensen om hen heen ook de informatie die nodig is om zo goed mogelijk om te gaan met de situaties en ontwikkelingen die zich voordoen.

Onze collega’s van cliëntadvies denken graag mee over de situatie van buurvrouw 088 - 356 00 00 of clientadvies@silverein.nl.

Ja, op onze locaties Sparrenheide, De Koperwiek, De Bremhorst en Rehoboth zijn er aanleunwoningen

De aanleunwoningen worden verhuurd via Woonzorg Nederland. Zij zijn te bereiken via telefoonnummer 088 - 921 04 01 (lokaal tarief).